Activități cu numerele până la 1000000

Unde găsim un milion de lucruri? Poate într-o cameră de copil unde se îngrămădesc de-a valma o mulțime de jucării. Când folosim, în viața reală, numerele formate din sute și zeci de mii? Iată câteva activități pe care le-am realizat pentru acest conținut: Numerele naturale cuprinse între 0 și 1000000, partea de numerație.

Ce zici de un milion de … furnici?

  • Am citit copiilor cartea ”How Much Is A Million?”, de David Schwartz. Am găsit cartea citită de cineva pe YouTube. Am proiectat-o pe tablă și le-am tradus copiilor (aproape că nu mai e nevoie să le traduc, ei înțeleg). De la ea am pornit discuții despre numerele până la un milion. Unde găsim aceste numere în viața noastră? Găsiți cartea AICI.
  • La una dintre teme au primit o fișă inspirată dintr-o carte de la Scholastic și construită pe marginea cărții citite: Ce zici de un milion de… Fiecare a completat cu ce a crezut că e de interes, cu ce e amuzat sau înfricoșător.
  • Am realizat o prezentare în PowerPoint (ceva foarte simplu, doar niște imagini luate de pe internet și puse laolaltă) cu situații în care e folosit numărul un milion sau numere mai mari decât un milion: Cum arată un milion de cuburi. 120 de milioane de exemplare vândute din primul volum Harry Potter, 1 milion de vizualizări pentru cântecul Baby Shark, acum având 10 bilioane de vizualizări, cum arată un milion de dolari (nu am găsit și cum arată un milion de lei sau poate nu am căutat eu destul), faptul că un milion de kilometri înseamnă să înconjori Pământul de 25 de ori.

Jocuri simple cu bilețele și cu obiecte

  • Joc cu piese de remmy – Pentru formarea numerelor și pentru a exersa identificarea ordinelor și claselor, am folosit piese de remmy. Copiii au lucrat în perechi, așa cum sunt așezați în bancă. Au primit un tabel organizat pe clase și ordine. Pentru că nu toți aveau aceleași piese, am căutat ca sarcinile să permită ca activitatea să se desfășoare în funcție de ce cifre are fiecare pereche. Sarcinile au fost: Formați un număr de 6 cifre, toate cifrele să fie așezate în ordine descrescătoare. Citiți numărul. Scrieți numărul cu cifre, apoi cu litere.

  •  Joc cu bilețele cu numere. Am scris numere pe bilete (pe câte un sfert de coală A4). Fiecare elev a primit un număr. Am scris numere pare și impare, consecutive, succesor și predecesor și alte numere lcare ridică dificultăți la citire (de exemplu cele care conțin cifra 0 la zeci de mii sau unități de mii). Sarcinile au fost: Toate numerele pare să se ridice. Toți cei cu numere impare să vină în față. Așezați-vă în ordine crescătoare. Căutați predecesorul. Care numere sunt consecutive?
  • Pentru rotunjirea numerelor până la un milion am folosit tot bilețele cu numere. Am scris numere pe post-it. Le-am lipit pe hol. Am rugat elevii să scrie pe alte bilețele numere cuprinse intre 600000 si 700000. (Cu aceasta ocazie i-am verificat și cum scriu numerele, cum le citesc.  Am făcut rapid și o verificare: Cine a scris un număr par? Care e suma cifrelor numărului tău?). Au schimbat bilețelele între ei. Au rotunjit noul număr la zeci de mii si l-au lipit la locul potrivit.

Găsiți fișele realizate și folosite de mine AICI.

Dacă aveți și voi activități legate de acest conținut, vă invit să scrieți ideile voastre într-un comentariu.

Alte articole pe blog: Localitatea de domiciliu, Rotunjirea numerelor

Ema

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *