Conceptul de bani implica destul de multe notiuni: ai de explicat despre diviziuni, monede si bancnote, valoare, jumatati…. Nu e nici greu, nici usor. Dar poate fi interesant daca amesteci totul cu cat mai multe experiente reale si practice. La unitatea despre bani am mixat tot ce mi s-a parut important si suficient de clar pentru ca scolarii de clasa pregatitoare sa inteleaga: numaratul banilor, confectionarea banilor, povesti despre bani (citite sau inventate), pretend play – Ce as face daca … ? – troc, confectionare si vanzare, cum sa castigi bani.

Activitati integrate pentru tema Banii
Am citit cartea Benny’s Pennies, de Pat Brisson – o puteti asculta si vedea AICI. Am vorbit despre succesiunea actiunilor si copiii au desenat cate o imagine pentru fiecare activitate din carte. Am lipit imaginile pe farfurii de hartie, iar farfuriile pe tabla. Pe baza lor am povestit si repovestit textul.
Copiii au lucrat in grup pentru a stabili succesiunea corecta a activitatilor din carte. Fisa o gasiti la Making Learning Fun
Am vorbit despre bancnote si monezi si le-am numarat.
Cu tehnica imprimarii cu creionul, copiii au facut banuti de hartie. E greu sa faci bani?
Ne-am jucat de-a magazinul. Pe rand, ei au fost vanzatori si cumparatori. Au exersat cu aceasta ocazie si formulele de politete.
Modele cu monede: 5 bani, 10 bani, 5 bani, 10 bani.
Cineva a fost foarte harnic la realizarea modelelor cu bani.
Una dintre cele mai indragite activitati: trocul. Adica tu imi dai mie si eu iti dau tie. Am facut … pizza din lipii, salam, branza si ketchup. Am impartit copiii in grupe; fiecare a avut cate ceva: unii numai branza, unii numai salam….
Unii numai ketchup.
A fost cea mai buna pizza. Pe cuvant. Dupa ce incercati sa imi spuneti.
Un fel de … cum sa economisesti. Cu accent pe manipulare si numarare.
Si-un rebus.
Copiii au avut si o tema pentru acasa: timp de o saptamana, pentru fiecare sarcina efectuata, puteau primi bani.
Ce ai face daca ai avea foarte multi bani? Cei mai multi si-ar construi un parc de distractii.
Eu cred ca ar fi investitori seriosi si constructori extraordinari. Cel putin asa reiese din desenele lor.
Povestea bancnotei de 1 leu – inventata si desenata de copii.
Iar o sarcina … de familie. Copiii, ajutati de parinti, au mesterit tot felul de lucrusoare pe care le-au vandut colegilor pentru sume modice. Cine nu a mesterit a scos la vanzare jucarii mici.
In fiecare zi au fost vanzatori 5-7 copii. In acest fel, fiecare a avut ocazia sa fie vanzator.
Catre sfarsit ne-am confectionat si un portofel.
Iar dupa ce am vizionat cateva filme despre cum se fabrica banii, copiii au vrut sa deseneze cate o fabrica de bani. Puteti viziona documentare despre cum se fabrica banii AICI
Va invit sa lasati un comentariu cu ideile voastre. Cum ati abordat la clasa aceasta unitate de invatare?
Alte articole pe blog: Managementul clasei, Proiect la stiinte.
Ema