Orice metoda didactica e buna daca ii angajeaza activ pe copii, daca faciliteaza invatarea si totul devine o joaca. Va prezint mai jos o idee de activitate … brotaceasca la clasa pregatitoare. Ideea apartine Alexandrei Mosoiu din Hunedoara si imi place mult deoarece broscuta e tare ochioasa si se potriveste foarte bine cu temele abordate. La clasa pregatitoare un joc cu litere e mereu binevenit.
O broscuta, doua, trei …
Alexandra Mosoiu e invatatoare la clasa pregatitoare B , Colegiul Economic ” Emanuil Gojdu ” Hunedoara. Ea a venit cu ideea aceasta de a integra activitatile de la orele de stiinte si comunicare. Pentru ca se aflau la unitatea Animalele, au vorbit despre animale salbatice, acvatice de data aceasta. Au aflat o multime de curiozitati despre animale. Una dintre ele este aceea ca limba lunga si lipicioasa a unei broaste este prinsa in partea din fata a gurii; broasca poate sa isi arunce limba in afara pentru a-si captura prada cu o viteza remarcabila.
De la broscute la litere si cuvinte a fost doar un pas. Copiii s-au imprietenit cu broscutele. Le-au colorat, le-au decupat, le-au lipit o limba lunga si rosie. Le-au ajutat sa prinda litere, silabe, cuvinte, asa cum ar prinde muste. Copiii au scris pe limbile rosii cuvinte cu literele invatate: A, M , N , U , I ,E. Copiii au scris singuri cuvintele. Apoi fiecare a venit in fata celorlalti si si-a prezentat broscuta, a citit cuvintele, si-a corectat greselile, au stabilit care sunt doar silabe, care sunt cuvinte.
Suport vizual si manipulare
Foarte multi copii invata mai usor daca au un suport vizual. O imagine dragalasa, prietenoasa, cum e broscuta in cazul de fata, transforma activitatea in joc. Limba lunga e chiar amuzanta. Si ce activitate inedita e sa scrii cuvinte pe limba! Actiunile simple de colorare si decupare dau de fapt broscutei un caracter personalizat: fiecare o coloreaza asa cum doreste. Chiar daca toate sunt verzi, copiii vad un rezultat palbabil al muncii lor si stiu ca fiecare s-a straduit sa o personalizeze intr-un anume fel. Colorand si decupand e ca si cum ar fi dat nastere acestei jucarii simple.
Daca aveti si voi idei de activitati integrate, colorate, amuzante, la clasa pregatitoare un joc cu litere, la clasa a treia un joc cu substantive sau verbe, trimiteti-mi povestea voastra.
Gasiti pe blog si alte idei de activitati pentru clasa pregatitoare Semn de carte soricel – S de la soricel , Ina gaina – poveste pentru litera I
Alexandra Mosoiu si Ema
Bună ziua! Suntem 18 ursuleţi curioşi din clasa pregătitoare a Şcolii Gimnaziale Tamaşi din Bacău şi, împreună cu doamna ursoaică Ecaterina Ciobănucă vă anunţăm că noi iarna nu hibernăm, ci dimpotrivă, devenim din ce în ce mai curioşi şi mai energici, dornici de a învăţa, căci aşa e la început de drum. Lăsăm hibernarea pentru vremea când vom ieşi la pensie.
Aşadar, dorim să vă înştiinţăm şi noi despre lucrurile frumoase pe care doamna ursoaică ni le dezvăluie şi ne îndrumă să le realizăm împreună. Un exemplu ar fi activitatea integrată în care doamna ne-a prezentat o frumoasă lectură la dezvoltare personală, intitulată “Vrei să fii prietenul meu?” Nu mică ne fu mirarea când am observat un şoricel singuratic care îşi căuta printre diferite animale un prieten. Numai că…nu-l căuta printre animalele potrivite caracterului său. La Comunicare în limba română am povestit şi am răspuns corect la întrebarea “a cui era coada?”, încercând să evităm greşelile gramaticale. Şi pentru că am reuşit asta…doamna ursoaică ne-a arătat cum să realizăm personajul principal din lectură, şoricelul. Ehee, tare ne-am amuzat la activitatea practică! Mustăciosul prindea contur numai lipind între ele două bucăţi de hârtie colorată (cap şi trunchi), cu două urechiuşe roz şi două lăbuţe. Ca să fie şi mai haios, i-am lipit din sfoară de cânepă şi o codiţă. Pentru ochi…n-a fost greu deloc! În perforatorul doamnei ursoaice am găsit multe bulinuţe albe, deoarece dumneaei nu aruncă nimic, niciodată. Bucuroşi de noii prieteni…am început să-i numărăm, să-i adunăm şi să-i scădem…până am auzit clopoţelul şi ne-am dat seama că o zi frumoasă şi bogată tocmai a trecut.
P.S. Dacă v-am stârnit curiozitatea, puteţi să-i cereţi doamnei noastre şi fotografii cu lucrările realizate.
Cu drag,
Clasa Pregătitoare Ursuleţii Curioşi, împreună cu doamna ursoaică, Ecaterina Ciobănucă
Şcoala Gimnazială Tamaşi, judeţul Bacău
Draga doamna ursoaica,
Imi plac activitatile voastre. Imi puteti trimite si poze. emalascoala.activitati@gmail.com
Frumos articol! Frumoasa idee! Eu as dori sa intreb de unde oare se pot achizitiona suportii aceea de litere care apar in imagine sub tabla in partea stanga? Oare sunt confectionati de doamna invatatoare sau se pot cumpara? Va multumesc anticipat pentru raspuns 🙂
Marta,
Multumim pentru apreciere. Articolul este scris de Alexandra Mosoiu, nu de mine, asa ca nu stiu sa iti spun de unde are suportii. Cred ca sunt confectionati dupa anumite dimensuni. Asa par. Dar o voi intreba pe Alexandra si revin cu un raspuns. 🙂