Circuitul apei in natura. Pare o lectie grea. Nu-mi amintesc sa ne-o fi predat noua, cand eram copii, in clasa I. Poate prin clasa a III-a. Si nu-mi amintesc sa fi facut experimente atunci. Prima data am cautat un fel de fisa, de explicatie pe Internet. Nu am gasit. Nu una care sa lamureasca boboci de clasa I. M-am gandit apoi de ce ma complic? Elevilor mei le place desenul. Vom desena. Si vom experimenta.
Iata desenul meu de pe tabla. Mai intai am pornit de la nori. Cu intrebari. Apoi din idee in idee am ajuns pana la condensare si evaporare si tot asa.
Copiii au pipait gheata formata peste noapte in frigiderul meu.
Am infierbantat apa si ei au urmarit daca se condenseaza.
Ceainicul adus de Carla mi-a fost de maaaaaaare folos.
Daca nu se condenseaza … sa dam o mana de ajutor – pe farfurie am asezat gheata, ca sa simulam stratul rece din atmosfera.
Toate paharele au stat apoi afara, in curte, vreo 2 ore. Ingheata?
La voi se condenseaza?
Ema