Desen dinamic – valurile

Din formarea mea Waldorf am ramas, printre altele, cu o abordare inedita a desenului – desenul dinamic. Acest desen se realizeaza, la inceput, cu creioane de ceara, dar in functie de indemanarea desenatorului si de scopul sau se pot folosi si alte materiale (acuarela, creioane grafice, creioane colorate, carbune). Noi am inceput cu creioane cerate. Culoarea se aseaza compact, iar desenul are o anume textura.

 Ca sa ne amintim de vacanta, am desenat, pentru inceput, valurile marii: eu pe tabla, ei pe foi. Am organizat foaia cu un chenar plait (cam 2 cm). Pe o parte a foii am incurajat copiii sa exerseze liniile. Pe cealalta au realizat o compozitie cu aceste linii.

Am pornit de la linia ondulata, apoi … pentru ca pe mare vantul bate, linia apei s-a incretit, s-a ondulat mai tare. Vantul s-a intetit, valurile s-au curbat. Am desenat in etape in prima parte a lectiei. Copiii au nevoie, uneori, de indrumari clare. In a doua parte a lectiei, la realizarea compozitiei libere, i-am incurajat sa isi aleaga o combinatie de linii si sa exerseze singuri. Am recomandat utilizarea culorilor reci, a tonurilor de apa, cu accente de rosu si galben pentru lumina si umbre. Am hotarat sa folosim culori de contrast pentru chenar.

Rezultatul este extraordinar si eu ma bucur ca lectia i-a prins. Se observa cu usurinta detaliile personalizate ale fiecaruia si imi dau seama ca, dupa 3 ani de desen (clasele 0-2), copiii au inteles cat e creatie, cat e inspiratie, cat e munca sustinuta, cat imitatie, iar detaliile adaugate de cei mai multi dintre ei sunt in armonie cu tema si stilul desenului. pastrati pentru inceput desenul simplu, fara barcute, umbrelute, oameni la plaja. Sa fie esenta valurilor si a marii, nu un peisaj anume. Linia din acest desen poate fi folosita si ca ornament al altor desene, a paginilor pentru compuneri.

Desenul dinamic ajuta la scrierea de mana, doarece ritmicitatea si fluenta liniilor imprima o anume curgere scrisului. Incercati si voi.

Ema

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *