Gradina fermecata – despre MAR

Saptamana acesta, la unitatea tematica “Gradina fermecata”, vorbim despre fructe. Am ales sa accentuez totusi un fruct si am ales marul. Am studiat diverse soiuri si am observat ca au mai multe culori. Vreo 2 pauze le-am taiat copiilor bucatele de mere si i-am tot servit sa manance – au fost taaaaaare pofticiosi. Cred cu tarie ca mancarea deschide multe porti: ganditi-va numai ca aproape toate povestile au o scena de bucatareala. Pot considera degustarea, de orice fel, o cale de a ajunge la sensibilitatea copiilor.

Asa ca azi am mancat mere. Maine vom alege altceva din cos (copiii aduc zilnic fructe – saptamana viitoare vor aduce legume – sa te tii!): struguri sau pere. mai vedem. Faceti un incurs in memorie si veti vedea ca aveti foarte multe amintiri legate de mancare. Pe asta ma bazez si eu: ca elevii mei isi vor aminti ca au mancat la scoala mere. Poate fi o amintire placuta pentru ei.

Am strans semintele: am un proiect special cu ele!

La ore am vorbit despre … “Povestea marului” – cum ia nastere un mar? Am printat o fisa cu secvente; am povestit despre fiecare secventa, ei le-au numerotat, apoi le-au decupat si le-au lipit in caiete, in ordine.

La programul prelungit (dupa ora 12.00) am inceput cu fiecare o carticica in forma de mar. Am scris deja primele 2 pagini. Prima pagina are o poveste pe care si-a imaginat-o fiecare. Au desenat, apoi ne-am strans pe covor si fiecare si-a spus povestea.

Astazi am desenat pagiile urmatoare: ce mancare poti sa faci din mere, iar pe verso au avut un labirint in forma de mar.

Iata aici ce povestesc ei despre mancarurile ce se pot face din mere: (Mmmmmm…..)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *