Organizare. Organizarea ideilor din text. Organizarea in jurul unui text. Fiecare text e ca o comoara ce trebuie aflata – copiilor le plac asocierile cu comori ascunse. Pentru a descoperi comoara, trebuie sa parcurgi un traseu: stabilesti locul, timpul, afli personajele, te gandesti care e actiunea, care sunt detaliile si adaugi si ce ti se mai pare interesant (cuvinte deosebite, semne de punctuatie au sugerat copiii).
Noi am aplicat aici harta textului pe textul Doi prieteni de Anton Pann. De atunci folosim harta textului ori de cate ori citim un text, fie ca e poezie sau naratiune fie pentru identificarea in text a drumului fie pentru a povesti.
Am aplicat timid harta textului si la compunerea de texte. Vom insista.
Ema
Super idee!!!! Imi place tare mult modul tau de abordare a continuturilor invatarii. Totusi am o curiozitate – cum si cand reusiti sa realizati toate aceste materiale? Adica eu am probleme la momentele de organizare a activitatilor cu colectivul de elevi. Sunt noua la clasa si nu prea ne descurcam cu aceste metode de lucru ( in grup, colale , etc) . Sa fie oare doar chestiune de timp pana elevii se obisnuiesc si cu alte metode mai ,,putin statice"( ma refer la alte activitati decat cele ce presupun statul in banca, cititul din manual si scrisul in caietul individual).
Statul în bancă, disciplinat, la locul lui blochează creativitatea elevului.
Din nefericire, programele încărcate, caietele elevilor e obligatoriu!!! să fie cu scris impecabil, fără stângăcii (ce învățător ești dacă permiți elevului să mai și greșească sau să se autocorecteze și nu se vede intervenția ta!?) ne determină să nu avem (ne facem) timp pentru astfel de activități pe placul copiilor și pentru a da frâu liber creativității.
Toate aspectele dezvoltării copilului au de câștigat dacă realizăm activități de genul celor propuse de Ema.
Vă doresc mult succes!
Multumesc, Aurelia.