Va propun aici un joc de matematica. Se adreseaza unei clase de elevi si l-am conceput pentru exersarea operatiilor pana la 100, cu si fara trecere peste ordin. Jocul se numeste “Eu am, cine are?” si poate fi jucat la inceputul clasei a II-a sau la sfarsitul clasei I, cand copiii au invatat operatiile cu trecere peste ordin. Puteti descarca documentul aici Joc matematic Eu am, cine are?
Cum se joaca:
1.Printați și decupați cartonașele pe liniile îngroșate. Veți avea câte un cartonaș pentru fiecare copil. (Dacă doriți să refolosiți cartonașele, laminați-le înainte de a le tăia. Copiii pot scrie pe ele cu o cariocă, apoi rezultatele se pot șterge.)
2. Amintiți copiilor că rezultatul adunării se numește sumă, iar cel al scăderii diferență.
3. Fiecare copil primește un cartonaș și rezolvă exercițiul.
4. După ce au rezolvat exercițiile, copiii iși caută perechea. De exemplu copilul a rezolvat exercițiul 25 + 25 și are suma 50. Își va căuta perechea după indiciul din partea dreaptă a cartonașului său și îi va întreba pe colegi cine are diferența 16.
Obiectivele jocului:
1. Efectuarea de adunări și scăderi în concentrul 0-100 cu și fără trecere peste ordin
2. Folosirea termenilor sumă și diferență
3. Relaționarea cu colegii prin căutarea perechii potrivite
ATENTIE! Jocul presupune atmosfera de joc, adica in clasa se va vorbi, se va rade, va fi agitatie, galagie, dezordine, fiecare isi va cauta perechea, copiii se vor plimba prin clasa. ASA TREBUIE SA FIE.
Daca aveti idei pentru alte jocuri incercate sau nu de voi, lasati un comentariu.
Scormoniti pe blog si pentru alte jocuri de matematica: Joc dulce, Jocuri de mate.
Ema
Va multumesc pt postarile dumneavoastra. Eu sunt la inceput de drum, anul acesta am inceput cu prima mea generatie si am folosit cu succes unele dintre ideile postate de dumneavoastra. Cei mici au fost incantati, iar pentru mine au fost de un real folos!
Foarte tare ideea! Felicitări! Am folosit la clasă o altă variantă a acestui joc, pentru a evita agitația de care ziceați și dvs. Am pornit de la un cartonaș de Start pe care era scris:(de exemplu) Eu am 57. Cine are 42? Fiecare copil avea scrisă pe cartonațul lui o operație matem pe care trebuia să o rezolve; pe 1 sau 2 cartonașe rezultatul operațiilor era chiar era numărul căutat.Cel mai rapid dintre copiii care aveau răspunsul, îl spunea cu voce tare și lansa următoarea ”provocare”. Jocul continuă până în momentul în care se ajunge la copilul pe al cărui cartonaș nu mai apare scrisă întrebarea ”Cine are…?” ci apare scris cuvântul ”Stop”. Am folosit jocul în prima parte a orei de matem, așa că pe cartonașe apăreau și întrebări de genul ” Cine are cel mai mic număr par scris cu două cifre ?” sau ”Măriți numărul 36 cu 6. Cine are rezultatul?” , ”Cine are diferența numerelor 98 și 8?”etc…ideea e că am încercat să fie întrebări cât mai variate. Noi ne-am distrat pe cinste!