Subiectul – Textul – ionel, un baietel, de Gica Iutes, din manualul EDP.
Cub nu am avut, dar am folosit un balon pe care am scris cu marker permanent activitatile: DESCRIE, COMPARA, ANALIZEAZA, ARGUMENTEAZA, APLICA, EXPLICA, ASOCIAZA.
Ne-am strans cu totii in cerc si am lasat balonul sa zboare. Cine il prindea, alegea un cuvant, iar eu ii explicam sarcina. Nu e o metoda usoara pentru clasa a II-a, insa copiii mei, obisnuiti cu tot felul de analize si interpretari, s-au prins repede in joc.
Le-am explicat mai intai ce inseamna cuvintele si ce astept de la ei. Analizeaza: Exemplu, Daca ai o casa pe deal, ne spui din ce e facuta, de ce ai construit-o acolo…. Descrie – Ne descrii casa ta, cum arata, ce culoare are, cate usi, cate ferestre …
Textul Ionel, un baietel a fost primit cu umor de catre copii. Le-a fost usor sa il analizeze pe bietul Ionel.
Mi-a placut in mod deosebit ideea lor pentru Compara – Compara textul cu un alt text cunoscut. Iar ei au comparat cu Jack si vrejul de fasole! Minunat! Cum era Ionel, cum era Jack.
Argumenteaza – Sarcina a fost aleasa de mai multi copii, asa ca am ales pentru argumentare pro si contra pe Ionel si pe parintii lui.
Asociati – La ce va ganditi cand cititi despre Ionel? Hmmmm…. La un purcelus, la un hamster ….
Mâine voi încerca și eu cu elevii mei de clasa a II-a metoda cubului. La alte serii o introduceam mai devreme. Acum am tot amânat, pentru că nu erau pregătiți să lucreze cu toți acești termeni. Am gândit cu atenție sarcinile. Sper să ne reușească demersul.