Prima saptamana de scoala la clasa a treia

Ce bine ca a inceput scoala! Eu ma bucur foarte mult, imi era dor de copii. Pentru mine a fost o vara lunga, plina de activitati. Nu i-am auzit pe copii ca ar mai fi vrut vacanta. Au mai crescut in inaltime, le-am mai crescut dintii. Unii dintre ei sunt putin schimbati, mai interiorizati, mai reflexivi. In rest, tot asa cum ii stiam: guralivi, creativi, originali. Va prezint mai jos activitatile din prima saptamana de scoala.

Clasa noastra o vedeti AICI.

Luni – Bucuria regasirii

  • Festivitatea de deschidere.
  • Amintiri din vacanta: discutii, vorba lunga, stiti voi.
  • Bingo Detectiv printre colegi. Dupa ce au completat, copiii au citit si am cautat puncte comune. Li s-a parut ca nu s-au schimbat, ca vechile prietenii au ramas aceleasi. A fost interesant de vazut cum au numarat banca a treia de la geam, fiecare a numarat altfel. Gasiti fisa cu Bingo AICI.
  • Teme de gandire pentru maine: 1. Ce reguli are clasa noastra? si Care e regula ta de aur pe care doresti sa o respecte ceilalti? 2. Amintiri din vacanta – Exerseaza in fata oglinzii cum povestesti.
  • Jocul cu miscare browniana – Vi-l recomand, l-am invatat la Merito de la 2 minunati actori, Stefan si Matei. Copiii se misca liber prin clasa, fara sa vorbeasca si fara sa se atinga. E greu, nu le iese. Chicotesc, fac poante, se ating in gluma. Vom repeta jocul pana cand reusesc sa se abtina, sa se concentreze si sa respecte regula. In timp ce se misca asa, le dau sarcini: Saluta fetele. Saluta pe cei cu ochelari. Uneste cotul de cotul unul coleg. Uneste calcaiul de calcaiul unui coleg. Atat a fost azi. Sarcinile se pot complica. Gasiti jocul AICI.

Marti – E bine sa stabilim reguli si limite

  • Despre regulile clasei azi la educatie civica. In fiecare an le citesc cartea If Everbody Did, de Jo Ann Stover. Si-au amintit-o si ne-am amuzat la fiecare situatie.
  • Unde intalnim reguli si de ce? La ce ne folosesc,cum sunt formulate? Ce se intampla daca nu respecti o regula. Despre consecinte.
  • Am jucat jocul de ieri cu miscare browniana: sa nu se atinga, sa nu vorbeasca. Il vom juca zilnic pentru ca… Ce faci cand iti iese cineva in cale? Te opresti, astepti sa treaca, ii faci loc. Ce se intampla cand toata lumea merge linistit si unul alearga?
  • Fiecare a scris pe o hartie colorata 3-5 reguli pentru clasa noastra. Au facut schimb de hartii ca sa se verifice unii pe altii, au corectat.
  • Regula mea de aur – Ce regula vrei sa respecte colegii in ceea ce te priveste? S-ar putea ca regula ta sa nu fie valabila si pentru altcineva. De exemplu, pe Adrian nu il deranjeaza sa ii iei creioanele, dar lui Razvan nu ii place acest lucru. Eu am zis sa scrie una, unii au scris 2, 3. Pe alte foi colorate. Si-au verificat unii altora hartiile, au corectat.
  • Cativa au primit sarcina de a prinde toate hartiile pe o coala mare. Mi-a placut ca Ianis a avut initiativa, (are calitati de leader, se pricepe sa ii organizeze uneori pe colegi), a decis ca vrea el sa faca acest lucru si inca 2 colegi au vrut sa il ajute.
  • La LLR: Amintiri din vacanta. Au avut tema sa exerseze in fata oglinzii o povestire. I-am rugat sa fie sinceri, cine nu a exersat? Si au fost sinceri.
  • Am facut un experiment. Au prezentat cativa copii: unul nu exersase, unul exersase, unul nu exersase la oglinda dar intelesese ca trebuie sa scrie, unul exersase si a adaugat si mici gesturi, unul exersase si a adaugat mici explicatii ale unor cuvinte. Am analizat cu copiii prezentarile lor (orale, fara suport scris). Le-ar fi iesit mai bine daca ar fi exersat. Cei care au exersat s-au exprimat mai clar, au adus multe detalii, aveau in minte un plan. Tema a ramas mai departe pentru maine. Ii urmatesc pe cei care, cu nonsalanta au spus ca nu au facut nimic,au uitat etc, stiti voi. Le-am mai dat o sansa. Sa vedem daca profita de ea.

Miercuri – Momente de reflectie

  • Am inceput ziua cu o poza pe care am gasit-o la Ioana Sandu, o opera de arta din carti. Ce credeti ca e in poza, din ce e realizata? Raspunsurile au fost: din paste, din lemn, din fier, e o briosa, un tablou, o masinarie etc. De ce credeti acest lucru, care sunt indiciile care va fac sa va ganditi la aceste materiale? Am povestit apoi despre ce face creierul lor cand vede o imagine: cauta raspunsuri, face conexiuni. A fost foarte interesant!
  • Jocuri: Miscare browniana de respectat regulile. Lantul cuvintelor si Bazinga.
  • Regulile clasei si contractul. Discutii, comentarii, sugestii.
  • Amintiri din vacanta: Prezentare orala si citirea compunerii cu aceasta tema. De 2 zile facem prezentari orale, nu m-am lasat pana nu au venit toti in fata clasei sa spuna ceva.
  • Mate – Un joc online cu inmultire pe ToyTheater in paralel cu exercitii de inmultire de rezolvat pe caiet. Au iesit pe grupe la joc. In acest fel au avut munca independenta pe care eu am verificat-o si joc unde ii si observam la tabla.
  • Ultimele 4 exercitii au fost cu ordinea operatiilor (simple), iar dupa ce au rezolvat singuri l-am lasat pe Rares sa ia raspunsurile de la copii, sa scrie pe tabla, iar ceilalti sa verifice daca au rezolvat corect.
  • Lucru manual in echipa: Şenila – dupa o idee de la Anca Taut. Din reviste au construit o şenila in care au stat 3-4 copii si au facut-o sa mearga. A fost perfect! Gasiti activitatea AICI.
  • Moment de reflectie la activitatea cu şenila: Cum a fost lucrul in grup? (Au lucrat cu cine au dorit, provocarea va fi sa lucreze data viitoare cu cineva cu care nu ar lucra de obicei.) Ce v-a placut? Ce a fost greu? Ce ati face diferit data viitoare?

Joi – Organizarea rechizitelor

  • La prima ora mi-am propus sa facem o fisa cu referire la anul trecut, dar nu am mai avut timp. Asta deoarece i-am invatat sa faca intercalatoare, despartitoare colorate de pus in dosare.
  • Fiecare copil are un dosar in care prinde fise, foi, desene. Au facut despartitoare colorate de prins in dosar. Ocazie buna de a masura, taia, perfora. Au invatat sa foloseasca un perforator. Activitatea a durat toata ora, nu 10 minute cum planificasem eu.
  • Jocul cu miscarea browniana si sarcini noi.
  • In carnetelul de teme au primit doua sarcini zilnice obligatorii: să citească si sa isi faca seara ghiozdanul.
  • Am scris si orarul. Le-a placut mult sa scrie orarul.

Vineri – Cu multa intelepciune

  • Printre alte activitati, am avut o activitate de reflectie asupra anului scolar trecut, cu propunere de activitati pentru acest an scolar. Ce pastram de anul trecut? Ce oprim? Ce schimbam fata de anul trecut? Ce vreti sa incepem in acest an? Gasiti fisa de completat AICI.
  • La ora de pictura: Tu ai controlul! Copiii au desenat liber cu linii obtinute in urma dirijarii pe foaie, cu creionul a unui obiect. Am folosit niste capsule de cafea reciclate. (Puteti folosi un alt obiect ce aluneca pe foaie: nasture, margica, pietricica.) Capsula nu trebuie sa iasa de pe foaie, pagina sa fie acoperita. Dupa ce au obtinut linii, copiii au umplut spatiile cu culori diferite. Am profitat de ocazie pentru a ne reaminti paleta de culori, de a vorbi despre culori calde si reci, de contrast, de culori ce se asorteaza. A fost o activitate de concentrare, control, dirijare, anticipare. Tu ai controlul! Unde va aluneca? O poti aduce inapoi pe foaie! Gasiti activitatea AICI.

La voi cum a inceput scoala? Ce activitati ati desfasurat? Ce planuri aveti pentru acest an scolar?

Alte articole pe blog: Activitati pentru sfarsitul anului, Carti pentru profesori.

Ema

1 thought on “Prima saptamana de scoala la clasa a treia”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *