Pentru prima zi de școală am pregătit elevilor mei de clasa întâi câteva activități care să îi ajute și să ne ajute să ne conectăm unii cu alții și să intrăm în atmosfera de școală. Prima zi de școală a fost cea de după ziua în care a avut loc festivitatea de deschidere a anului școlar.

Activități cu numele copiilor
M-am gândit că avem nevoie cu toții de o trecere în revistă a numelor copiilor. Pe de altă parte, avem un coleg nou, așa că lui i s-au potrivit foarte bine aceste activități. Am vorbit despre cum ne prezentăm. Apoi am stat cu toții în cerc și am jucat un joc pe care îl știm din clasa pregătitoare. Batem din palme în ritm și spunem de 4 ori, silabisit, numele fiecărui copil: Na-ta-li-a (x4), Ma-ri-a (x4) și tot așa, până la final. În acest fel fiecare este pentru câteva secunde în centrul atenției.
A doua activitate a fost una inspirată de un joc online, Pictionary. Pe o fâșie de hârtie copiii au trasat liniuțe pentru fiecare literă din numele lor. La fiecare liniuță au desenat o mică imagine care începe cu litera respectivă: de exemplu albină pentru A, măr pentru M, șarpe pentru Ș. Au fost și litere unde nu au știut ce să deseneze și le-am spus să scrie litera: K. O parte dintre ei ne-au spus ce au desenat la fiecare literă.
A doua zi am amestecat fâșiile și copiii au încercat să ghicească ce nume e pe fiecare.
Fișă pentru starea zilei
Mi-am propus ca anul acesta să ținem cumva evidența activităților pe care le-am avut și să înregistrăm cum s-a simțit fiecare în ziua respectivă. La sfârșitul orelor ne vom lua 5 minute să discutăm și să completăm pe o fișă. Fișa pentru luna septembrie conține 30 de mere, numerotate, pentru zilele din lună. În josul paginilor am scris câteva stări: vesel, trist, obosit, bolnav. În prima zi am stabilit cu copiii un cod al culorilor: verde pentru vesel, albastru pentru trist, au spus ei că roșu se potrivește furiei. Au colorat mărul corespunzător zilei. Le-am cerut să își motiveze alegerea. Copiii au niște răspunsuri atât de surprinzătoare!

Ce ai făcut în vacanță?
Cum să treacă prima zi și să nu vorbim despre vacanță? Le-am pregătit un rebus cu cuvinte despre vacanță. L-am realizat cu un generator de rebus de pe Super Teacher Worksheets. Copiii au lucrat în perechi. Au căutat cuvintele. Am inclus și două cuvinte care nu apar în lista dată, a fost o provocare pentru ei. Le-au găsit și le-au scris pe spațiile punctate. Am vorbit despre cum și-au petrecut vacanța. Am făcut legături: Să bată din palme cine a mâncat înghețată! Să danseze cine a văzut un pinguin! (Da, au văzut, la grădina zoologică din altă țară, la desene animate, într-o carte.)






doresc matwrialele