Pentru o inspectie de grad am conceput urmatoarele proiecte integrate pentru clasa intai. Disciplinele sunt: Comunicare in limba romana, matematica, Dezvoltare personala si Arte vizuale. Sunt realizate pe stilul meu, sunt adaptate clasei mele. Le puteti folosi pentru inspiratie.
Planul zilei
Ziua noastra a inceput in aceasta ordine: Dezvoltare personala, Comunicare, Matematica, Arte vizuale. Tema zilei a fost din unitatea Din lumea celor care nu cuvanta. Puteti descarca proiectele mele AICI.
La prima ora am pornit de la fabula Leul si Soricelul. Mi-a fost de folos povestea de pe Twinkl AICI.
Totul s-a potrivit foarte bine, deoarece in caietul nostru de la Editura Edu textul de la comunicare era despre aceasta fabula. Am facut legatura cu idei abordate in alte zile: copiii lucrau la un proiect despre animale. Poti citi despre acest proiect AICI, iar AICI si AICI puteti urmari filmele noastre. Pentru a vedea tehnica folosita la arte vizuale, va invit AICI.
Am incercat sa dozez activitatile, sa le combin, sa le fac atractive. Mi-am propus si jocuri si exercitii si lucrul cu materiale. Am avut si activitati de rezerva. Puteti descarca proiectele mele AICI.
Activitatea integrata
Oricat am vrea noi, nu toate continuturile se potrivesc activitatilor integrate. Insa cand reusim sa facem asta, rezulta momente foarte creative. Copiii fac legaturi intre cunostinte, isi folosesc ideile de la o disciplina pentru a lucra la alta disciplina. Isi folosesc competentele dobandite la stiinte – de exemplu blana animalelor – la desen: Cum desenez in asa fel incat sa ilustrez exact blana animalelor? Momentele de integrare pot varia, in functie de obiectivele pe care le avem si in functie de competentele pe care vrem sa le formam. Astfel, la comunicare putem aduce continuturi de la stiinte, insa trebuie sa avem in vedere dozajul, deoarece la o ora de comunicare trebuie sa primeze activitati ce tin de partea de limba, vocabular, text. Cantecele sunt modalitati excelente pentru a integra: ele pot fi folosite la captarea atentiei, ca moment de destindere, ca moment final, dar si ca moment de aflare de informatii daca versurile se leaga tematic de un continut de la matematica sa zicem. Ganditi-va la cantecul Sade rata pe butoi ce poate fi folosit la matematica la numararea din 2 in 2.
Ce a fost greu la activitatile mele
Deaoarece am un elev in online, mi-a fost oarecum dificil sa combin activitatile astfel incat sa acopar si toate obiectivele si sa imi fie usor sa le abordez din punct de vedere tehnic. Nu m-am bazat pe internet foarte mult, stiu ca ma lasa cand am mai mare nevoie de el. Asa ca mi-am salvat tot pe calculator. Am folosit aplicatia Open Board ca sa fac share ecranului meu astfel incat si copiii de acasa, dar si copilul din online sa vada ce lucram.
Ce a fost usor la activitatile mele
Una dintre regulile mele de baza este ca in situatii critice nu schimb rutina. Orele noastre s-au desfasurat exact in aceeasi maniera ca in oricare alta zi. Acest lucru m-a ajutat, copiii nu au fost pusi in fata unor situatii imprevizibile. Ei stiu stilul meu de lucru, eu cunosc nevoile lor.
Ce as fi facut altfel
As fi adus activitati in grup sau in pereche. Datorita masurilor de igiena si distantare fizica, aceste activitati nu au fost deoacamdata posibile. Pe de alta parte, activitatile in grup solicita mai mult timp – cel putin la clasa intai, ar fi fost necesar sa dramuiesc altfel celelalte lucruri. De exemplu, cursa soricelului de la matematica as fi propus-o ca lucru in perechi. Iar la dezvoltare personala as fi adus o sarcina de grup, de decizie in grup.
Va invit sa lasati un comentariu cu ideile voastre legate de proiectarea integrata sau de diferite abordari pe care le aveti la clasa.
Alte articole pe blog: Idei mici pentru lectii mari, Unitatea tematica Universul.
Ema