repetent

Repetent fără voie

Acesta nu e un articol. Sunt doar niste puncte de vedere.

Repetent = Elev sau student care repeta clasa sau anul de studii din cauza neindeplinirii conditiilor de promovare.

Cine e repetent?

An de an se scot legi noi in invatamant, vin oameni noi peste tot. Ce au facut cei de dinainte nu e bine, se reface. Se reformuleaza si se dau alte directive: programa, manuale, vacante, examene. Mereu nu e bine si an de an se schimba ceva. Cine e repetent?

 

repetent

 

In fata insucceselor, profesorii sunt cam singuri si toata responsabilitatea le apartine. Daca e ceva de bine, sa se stie, a contribuit toata lumea. Dar cand profesorul cu 20 sau 30 de elevi in clasa nu reuseste sa-l invete pe cate unul, e doar vina lui.

Intrebare: Cati psihologi, logopezi si profesori de sprijin are o scoala?

Alta intrebare: Unde sunt toti psihologii si logopezii care ies de pe bancile facultatilor?

Alte intrebari:

  • E suficient cate un psiholog, un logoped si un profesor de sprijin in fiecare scoala?
  • E bine daca psihologul unei scoli isi imparte timpul la alte 2-3 (sau mai multe poate) scoli din oras?
  • Aceeasi intrebare pentru logoped.
  • Cum e in colectivul de 20 de elevi (doar 20 sa zicem) in care sunt doi copii cu cerinte speciale?
  • Sunt invatatorii pregatiti suficient pentru a sprijini, singuri, un copil cu nevoi speciale?
  • De ce sunt atat de multi copii care nu reusesc sa invete?

Intr-o clasa de 20 de elevi se afla un elev care are nevoie de sprijin. In unele cazuri probabil ca lucreaza, impreuna, toti factorii si acesta e cazul ideal: profesorul, familia, psihologul, logopedul, terapeutul etc. Dar se intampla asa in toate cazurile?

Psihologul din scoala mea a venit o singura data sa lucreze la clasa cu elevul care avea nevoie de sprijin. Dupa vreo doua luni a luat copilul la cabinet si a lucrat inca ceva acolo. Atat. Pe urma psihologul nu a mai avut timp. O perioada parintii copilului nici nu au vrut sa isi dea acordul ca elevul sa fie sprijinit de psiholog si profesorul de sprijin. In anul scolar urmator a venit alt psiholog. Povestea s-a repetat.

Cine e repetent?

In loc sa se aprobe ca elevii sa ramana repetenti, mai bine s-ar lucra la:

  1. Un psiholog, un logoped, 2 – 3 profesori de sprijin la fiecare scoala. Sa fie doar ai unei scoli.
  2. Un program riguros in care acestia sa lucreze efectiv cu copiii.
  3. Coborarea standardelor la ciclul primar si mai ales la gimnaziu. Ca degeaba il inveti pana in clasa a 4a sa scrie, sa citeasca, sa socoteasca, daca in clasa a 5a vine suma lui Gauss. Sunt destui adulti carora suma lui Gauss nu le e necesara.
  4. Programa: Mai putin si bine decat mult si prost.
  5. O invatare centrata foarte mult pe abilitatile elevului. Deocamdata toti copiii trebuie sa stie toate disciplinele.
  6. Ateliere reale in scoli: copiii sa invete sa manuiasca unelte, sa gateasca, sa repare lucruri, sa gradinareasca. Programa de abilitati practice e praf in ochi. Stufoasa, cu de toate. Nu capeti o deprindere cand intr-un singur an treci si prin desen, pictura, confectii de jucarii, modelaj, colaj, foto-film. Nu ai cum sa afli daca esti bun la modelaj (ca sa te faci mai tarziu artist) in doar cateva ore dintr-un an scolar.
  7. Se lucreaza prea mult cu intelectul. Artele sunt pe locul doi, cand se stie foarte bine ca ele vindeca si salveaza.
  8. Se lucreaza prea mult cu intelectul, la rece, fara a se aplica in viata reala.
  9. Sunt atatea familii care nu isi pot sprijini si nu isi inteleg copiii.

Tu ce parere ai?

Alte articole pe blog: Mituri si obiceiuri la scoala si acasa, Teach like a pirate

Ema

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *