Semnele de punctuatie nu constituie un capitol dificil de abordat. In clasa a treia copiii au inteles deja care e rolul fiecaruia. De aceea am dus activitatile mai departe, in sfera creativa. Puteti folosi activitatea in 24 septembrie, Ziua semenelor de punctuatie.
Organizare vizuala pentru semnele de punctuatie
Sunt foarte multi copii care invata vizual. Lor le sunt de ajutor hartile, schemele, scrierea cu culori, cu diferite caractere. Schematizarea ii ajuta la sintetizarea ideilor, la organizarea lor logica si poate fi chiar o activitate serioasa si distractiva totodata. Iata mai jos semnele de punctuatie: eu pe tabla, ei pe caiete.
Puteti descarca in calculator fisa de
AICI. O puteti si proiecta pe tabla interactiva.
Adu un obiect
Aceasta e una dintre cele mai indragite sarcini: Adu un obiect. De data aceasta sarcina a fost ca elevii sa gaseasca acasa un obiect care seamana sau are legatura, din punctul lor de vedere, cu semnele de punctuatie. Asa au aparut umerase, baghete, mingi. E o provocare. Incearca. E o provocare care ajuta la transferul cunostintelor, la realizarea de legaturi, de conexiuni intre diferite notiuni care, aparent, nu au nicio legatura. Unii copii nu au gasit obiecte, dar au desenat artistic. Am pus o parte dintre aceste obiecte, povesti si desene pe un panou. A stat pe holul scolii mult timp. Copiii de la alte clase l-au tot studiat.
Povestea semnelor de punctuatie
Cum au aparut semnele de punctuatie? Gasiti pe internet
istoricul lor. I-am incurajat pe copii sa imagineze ei o poveste pentru un semn de punctuatie la alegere. Au iesit compuneri minunate, foarte creative, unele amuzante. Pentru ca unii au scris ppovestile pe caiet, le-am facut copii pe care le-am prins pe panou.
Inventati si voi o poveste. Iar daca aveti alte activitati distractive pentru semnele de punctuatie, lasati ideile voastre in comentarii.
Mai gasiti pe blog si alte abordari pentru lectiile de gramatica: Sinonime si cartofi prajiti.
Ema
2 thoughts on “Semnele de punctuatie – organizare, poveste, simboluri”