Un joc de grup: Cine mai e ca mine?

Cine mai e ca mine? Vă propun un joc de grup ce se poate juca oricând, în orice moment al anului școlar. Ar putea fi un joc de spart gheața sau unul de final de an. Ideea jocului este aceea că, în urma unor afirmații, copiii își vor găsi puncte comune unii cu alții și își vor aminti ce au făcut în acest an școlar. Eu voi propune copiilor jocul la sfârșitul anului, la final de clasa a patra. Ca să fie o activitate amuzantă, am pregătit pentru ei câteva afirmații. Vă scriu mai jos cum se joacă.

Cum se joacă

  1. Copiii stau aliniați pe două rânduri, față în față, la distanță de 2-3 de pași față de rândul din fața lor.
  2. Pe mijloc se trage o linie sau se întinde o sfoară.
  3. Conducătorul de joc spune afirmațiile.
  4. Atunci când se regăsesc în cele spuse, copiii fac un pas în față (spre linie).
  5. Cine nu se regăsește în cele spuse, rămâne pe loc.
  6. Copiii revin pe liniile lor și așteaptă următoarea afirmație.

Va fi interesant să vedem cine are curajul să recunoască faptul că și-a uitat tema sau că a copiat. Pe lângă acest lucru, jocul trebuie să rămână în atmosfera de joc. Unele afirmații presupun ca ei să se vulnerabilizeze. E necesar să fiu atentă ca lucrurile să rămână sub forma unui joc, fără glume nepotrivite, fără ca ei să se acuze sau să râdă unii de alții.

Ți-a mâncat pisica tema?

Amuzamentul vine din formularea enunțurilor. Pentru că e sfârșitul anului școlar și copiii s-au relaxat, nu mai are importanță dacă de-a lungul anului au copiat la test sau au mințit că le-a mâncat pisica vecinului tema. Iată care sunt întrebările pe care le-am pregătit eu:

  1. Ai întârziat anul acesta la ore.
  2. Ai adormit și nu ai ajuns la timp la ore.
  3. Mama a adormit și nu te-a trezit și ai întârziat.
  4. Ai copiat la un test.
  5. Nu ți-ai făcut tema cel puțin o dată.
  6. Ai uitat acasă caietul cu tema.
  7. Ai mințit că ai uitat acasă caietul, deoarece nu ți-ai făcut tema.
  8. În luna iunie ai spus cel puțin o dată „Scuză-mă!”.
  9. Te-ai gândit anul acesta că nu ți s epotrivește numele pe care îl ai.
  10. Te-ai surprins că vorbești singur.
  11. Ai mințit-o pe mama.
  12. Ai umblat cu tricoul pe dos.
  13. Ai uitat că e ziua cuiva.
  14. Ai primit un cadou care nu îți place.
  15. Ai făcut pe cineva să râdă.
  16. Te-ai plictisit teribil la ora de matematică.
  17. Te-ai gândit: Nu se mai termină ora aceasta?!
  18. Ai dansat caraghios crezând că nu te vede nimeni.
  19. Ai umblat toată ziua cu două șosete diferite.
  20. Ai uitat ce voiai să zici.
  21. Te-ai așezat pe toaletă, dar nu era hârtie igienică.
  22. Ai venit la școală fără să te speli pe dinți.
  23. Ai purtat aceleași șosete 4-5 zile la rând.
  24. Ai înghițit, accidental, o muscă.
  25. Admiri în secret o colegă/un coleg.
  26. Ai încercat să îți prepari ceva de mâncare, dar a ieșit un dezastru.
  27. Vrei zilnic o îmbrățișare de la doamna.

În final, le voi sugera copiilor să vină chiar ei cu idei. Voi puteți să propuneți pentru acest joc alte enunțuri, în funcție de ce știți despre elevii voștri. În viziunea mea se poate juca afară, în clasă sau în sala de sport. Cred că e pentru copiii de la clasa a doua în sus.

Alte articole pe blog: 7 jocuri pentru inceput de an, Joc de cunoastere.

Ema

1 thought on “Un joc de grup: Cine mai e ca mine?”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *