Stiti deja ca la clasele mici totul e pe pipaite. Simtul tactil are un rol important in invatare. Manipularea obiectelor ii ajuta pe copii sa asimileze mai usor, sa inteleaga mai repede. Nu e greu sa faci multimi – strangi totul la un loc. Ne-am jucat putin cu multimi si cu muuuulte obiecte. A fost galagie, copiii s-au bucurat sa vada obiectele, le-au cercetat (desi le stiau pe unele de anul trecut).
Strange o multime!
- Faceti multimi cu copii. Sigur stiti jocul buchetele.
- Faceti multimi cu obiecte de prin clasa.
- Pentru a delimita multimile, folositi ata: inconjurati obiectele cu un fir de ata.
- Comparati, sortati, amestecati, impartiti obiectele, faceti corespondenta element cu element.
- Transformati activitatea intr-un joc: Formati, cantand, o multime cu 5 nasturi. Formati, fara sa va uitati, doar pipaind, o multime cu 6 scoici.
- Inserati in sarcini si alte concepte: Formati sus, pe banca o multime cu 4 obiecte si jos una cu un obiect mai putin. Formati la dreapta, la stanga… Formati o multime cu 7 obiecte, asezand obiectele in linie.
- Indicati numarul de obiecte prin alte obiecte, fara a vorbi: aratati 5 degete sau 6 creioane sau un cartonas cu un numar.
- Incurcati-i! Adora sa ii incurcati: Formati o multime cu tot atatea elemente cati nasturi ai.
- Lucrati in individual, in perechi, pe echipe.
- Daca lucrati in perechi sau in echipe incurajati-i sa raspunda, pe rand, la provocari: Unul dintre voi va explica ce a facut.
Multimi cu obiecte obisnuite
Iata ce am gasit noi prin clasa:
Scoici
tacamuri de plastic
pietricele,
paste fainoase
dopuri
piese ratacite de puzzle
nasturi
Alte articole pe blog: Spinner Game la matematica, Matematica si sensul cuvintelor.
Ema