Organizare vizuala. Orice aranjare a ideilor intr-o schema poate ajuta invatarea. Pentru aceasta organizare am folosit textul Padurea fermecata de Enid Blyton.
Organizare vizuala – concentrare pe punctele cheie
Schemele ii ajuta pe copii sa organizeze harti mentale. Inainte de a ajunge la scheme, copiii trebuie sa invete sa selecteze dintr-un text informatiile esentiale. Acestea pot fi sub forma unui enunt, a unei propozitii, dar pot fi si un cuvant sau un grup de cuvinte. Organizand informatiile esentiale, copiii pot vedea usor cum se inlantuie ideile unele cu altele, care e legatura dintre ele. Inteleg drumul cauza – efect. Invata sa sintetizeze, sa ordoneze, sa grupeze.
Folositi culori si simboluri care au legatura cu textul citit. In acest fel asocierile vor lua nastere mai usor. Imi place sa ii las pe elevi sa isi personalizeze caietele si temele. Nu cred ca paginile goale, doar cu scris, sunt de folos.
Ce activitati interesante realizati la orele de comunicare? Cum abordati un text?
Alte idei gasiti si pe blog: Bingo cu cuvinte, Textul literar Gulliver.
Ema
Ati folosit vreodata caiete studentesti pentru romana/mate la clasele a III -a, a IV a?
Da, la clasa 3 am folosit si la romana si la matematica. Si in clasa 4a voi face la fel.