Omida mâncăcioasă, activități la clasa pregătitoare

Folosesc la clasa pregătitoare caietul auxiliar de la Editura Sinapsis, Exploratori în clasa pregătitoare. Una dintre primele lecții este despre omida Omidel care merge la școală. Trei zile am povestit despre Omidel. Joi și vineri ne-am îndreptat spre altă omidă din literatura pentru copii, spre Omida mâncăcioasă, de Eric Carle. O parte dintre copii știau povestea de la grădinița și mi-a fost de folos acest lucru. Pun mai jos activitățile pe care le-am desfășurat noi.

omida mâncăcioasă activități

Să căutăm indicii

Înainte să le citesc despre Omidel, am desenat pe tablă, cu creta colorată, o omidă și o căsuță. De la desen am pornit discuții. Ce știu copiii despre omizi? Am notat răspunsurile lor, cu litere mari și cu culori diferite (unii dintre ei cunosc literele, pot să citească, le e de folos ca enunțurile lor frumoase să fie pe tablă).

Joi, când le-am citit cartea Omida mâncăcioasă, de Eric Carle, am proiectat cartea pe tablă. Are imagini foarte frumoase, viu colorate. Am pornit de la titlu: De ce se intitulează povestea așa? Care e indiciul de pe copertă care ne sugerează că e mâncăcioasă? În opinia mea, imaginea nu dă un astfel de indiciu, dar am vrut să văd ce spun copiii. Ei au spus că omida e mare, că s-a îngrășat. Le-am precizat că vom afla chiar din carte de ce i se spune că e mâncăcioasă.

După prima lectură, i-am rugat pe copii să spună ce le-a plăcut, ce au înțeles. A rezultat o repovestire. Am printat secvențele poveștii și le-am pus, amestecate, pe tablă. Împreună cu copiii le-am așezat în ordine. Găsiți secvențele pe Twinkl, AICI. Nu am folosit toate secvențele, am folosit 4. Pe a cincea pagină am lăsat loc liber ca să desenăm noi mâncarea.

Aceleași secvențe le-au primit copiii. Am numerotat, iar, și imaginile lor, am stabilit cum le decupează și cum le așază în ordine. I-am învățat să pună data și dedesubt să lipească imaginile, nu înainte de a le colora. A doua zi, vineri, la secvențele de joi, am mai adăugat două și i-am invitat pe copii să le potrivească printre celelalte. Pe baza acestor imagini am povestit. Doi dintre copii au spus toată povestea, pe scurt, desigur. Apoi, de la al treilea, pentru că îi era greu să continue, a devenit o povestire în lanț.

omida mâncăcioasă activități

Conexiuni cu experiența personală

Am vorbit vineri și despre mâncarea sănătoasă. Am sortat alimentele: cele care vor sta în frigider și cele care pot sta în dulap. Copiii au primit imagini mici, le-au colorat, apoi, pe rând, au venit și le-au lipit în frigider sau în dulap. Am discutat despre ce servește fiecare copil la mesele principale ale zilei, care sunt alimentele lor preferate. Au desenat în chenare date de mine. Ca să le fie ușor să identifice momentele zilei, am pus în fiecare chenar un soare. Am discutat în ce poziție se află soarele și ce moment este. Apoi am stabilit cum se numește fiecare masă: mic dejun, prânz, cină. Fiecare a avut ocazia să enumere câteva alimente preferate pentru una dintre aceste mese.

Am avut și un joc pe Wordwall, un joc de memorie în care copiii au găsit perechi de imagini. Găsiți jocul AICI

omida mâncăcioasă activități

Dacă aveți și voi idei de activități pe marginea acestei cărți, vă invit să le scrieți în comentarii.

Nu pot publica și imaginile sau fișele pe care le-am folosit, deoarece ele sunt protejate de drepturile de autor.

Pe blog găsiți și articolul de acum ceva ani, pe când cartea nu era tradusă la noi, Omida mancacioasa de Eric Carle.

Ema

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *